Proponujemy Państwu programy edukacyjno – wychowawcze realizujące ideę podmiotowości i nastawione na twórczą zabawę, będącą główną formą aktywności dziecka oraz monitorowanie i stymulowanie rozwoju każdego wychowanka zgodnie z jego aktualnymi możliwościami. Powszechne stosowanie w publicznych placówkach jednolitych standardów do każdego dziecka jest nieuzasadnione, ponieważ wiek przedszkolny charakteryzuje się nierównym rytmem rozwojowym.
Chcielibyśmy aby w naszej codziennej pracy z dziećmi oprócz podstawy programowej wychowania przedszkolnego, określonej przez MEN, wspierały nas elementy nowatorskich programów, metod i form pracy.
„ Przyjaciele Zippiego”- realizowany w 11 krajach świata program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci; kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne młodego człowieka.
„ Zabawy fundamentalne” to program wspomagania rozwoju dzieci w wieku od 0 do 6 lat. Program adresowany jest do rodziców i opiekunów, którzy chcą współpracować z dzieckiem w celu osiągnięcia jego harmonijnego i wszechstronnego rozwoju.
„Jestem częścią świata” – K. Nowak – Grobelska, B. Pilecka, program wychowania przedszkolnego, wspomagający rozwój aktywności twórczej dzieci.
„ Program Rozwoju percepcji i koordynacji wzrokowej” wg M. Frostig & Horne
Książki „Wzory i Obrazki” to program składający się z 3 podręczników (poziom podstawowy, średni, wyższy) rozwijający percepcje wzrokową.
„Wspomaganie rozwoju umysłowego” E. Gruszczyk – Kolczyńskiej to program, który przyczynia się do zwiększenia się efektywność przyswajanej wiedzy.
„Dziecięca Matematyka” prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Program ten w atrakcyjnej, zabawowej formie wprowadza dzieci w świat matematyki.
„Metoda dobrego startu” M. Bogdanowicz, wspierająca rozwój psycho -motoryczny dziecka, ułatwiająca naukę czytania i pisania.
Ponad to:
Metoda Weroniki Sherborne – ruch rozwijający dla dzieci; wybrane aktywności ruchowe.
Wybrane elementy pedagogiki Marii Montessori – kształcenie zmysłów, pomoce dydaktyczne, umożliwiające prowadzenie zajęć tą metodą.
Ćwiczenia grafomotoryczne wg prof. H. Tymichowej, usprawniające współdziałanie oka i ręki, co ułatwia przygotowanie do nauki pisania.
Pedagogika zabawy – Pracujący tą metodą nauczyciel wybiera zabawy, które sprzyjają aktywności wszystkich członków grupy i nie powodują nadmiernej rywalizacji. Podczas zabawy dzieci posługują się gestem, słowem, ruchem, tańcem, dźwiękiem, pantomimą.
i wiele innych…